Fot. KZN Bieżanów
Grupa KZN Bieżanów realizuje ostatni etap zadania polegającego na produkcji i zabudowie stalowej konstrukcji mostowej na szlaku kolejowym z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby.
Podmiotem bezpośrednio zaangażowanym w ten projekt inżynieryjny jest spółka-matka holdingu, czyli Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”. Spółka działając na zlecenie konsorcjum PRI „Pol-Aqua” oraz Vias y Construcciones realizuje zadanie związane z wymianą konstrukcji stalowej mostu zlokalizowanego na 19,780 kilometrze regionalnej linii kolejowej nr 311, będący przeprawą przez rzekę Mała Kamienna. Jest to konstrukcja blachownicowa o rozpiętości przęsła 30 metrów, z jazdą bezpośrednią na mostownicach w łuku poziomym o promieniu 201 metrów.
– Dla mostowców nie jest to może spektakularny obiekt, ale dla naszej organizacji – w zestawieniu z obiektami już zrealizowanymi – to kolejny, ważny krok w rozwoju sekcji mostowej. Tym bardziej, że w bliskiej perspektywie planujemy realizację innych, jeszcze większych i bardziej skomplikowanych technicznie obiektów mostowych. – akcentuje Michał Gawroński, dyr. ds. Handlowych KZN „Bieżanów”, odpowiedzialny za realizację tego kontraktu.
O rozwoju sekcji mostowej Grupy KZN Bieżanów świadczy też fakt, że już teraz prócz produkcji, remontów i zabudowy stalowych obiektów mostowych jest gotowa do realizacji inwestycji mostowych w znacznie szerszym zakresie, oferując prace m.in. z zakresu antykorozji stali i betonu, czy reprofilacji żelbetu. Dzięki temu Grupa KZN Bieżanów jest już w stanie wykonywać zadania modernizacyjne dotyczące nie tylko pojedynczych zadań mostowych, ale także przedstawiać całościowe oferty handlowe w zakresie grup zróżnicowanych obiektów inżynieryjnych na poszczególnych liniach kolejowych. - To spina klamrą propozycję naszej organizacji skierowaną do branży. Od lat zajmujemy się kompleksowo nawierzchnią szynową i rozjazdami, teraz uzupełniamy to o wszechstronną ofertę dotyczącą obiektów mostowych – podkreśla dyr. Gawroński.
Źródło: KZN Bieżanów