Izba Gospodarcza Transportu Lądowego w odpowiedzi na deklarację Prezesa Rady Ministrów o woli dyskusji z różnymi środowiskami na temat problemów, które wymagają interwencji na poziomie rządu, w imieniu firm członkowskich zwróciła się z prośbą o pilne spotkanie z przedstawicielami branży budownictwa i przemysłu kolejowego. Prezes IGTL wskazała w piśmie do Premiera na obecnie najistotniejsze i najpilniejsze problemy rynku budownictwa i przemysłu kolejowego, tj.
Czytaj więcej6 sierpnia 2024 r. Prezes IGTL Marita Szustak skierowała do spółki CPK pismo w sprawie pilnego uruchomienia prac powołanego z inicjatywy IGTL Forum Dialogu Technicznego ds. kolejowych. W opinii firm członkowskich konieczne są konsultacje z rynkiem dotyczące technologii i sposobu realizacji inwestycji kolejowych w ramach CPK.Na nasze pismo otrzymaliśmy odpowiedź z dnia 5 września 2024 r., w której poinformowano jedynie o przygotowaniu ramowego regulaminu forum i przekazaniu go do Pełnomocnika rządu ds. CPK.Oba pisma do pobrania poniżej.
Czytaj więcej26 lipca 2024 r. wydane zostało Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2018 w sprawie zmiany honorariów i opłat pobieranych przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej i warunków ich płatnościRozporządzenie reguluje wysokość i zasady pobierania opłat za działania podejmowane przez Agencję. Ustalone zostały stawki godzinowe oraz opłaty stałe za poszczególne czynności i korzystanie z OSS.
Czytaj więcejUrząd Transportu Kolejowego zamieścił na swojej stronie internetowej informacje o praktycznym wejściu w życie wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy regulacji wynikających z TSI Hałas. W szczególności obejmuje to zafunkcjonowanie na sieci tzw. cichych sekcji, gdzi obowiązywać będą ograniczenia i wymogi dot. używania kompozytowych wstawek hamulcowych.
Czytaj więcejTrzy organizacje kolejowe, IGTL, RBF i ProKolej wystąpiły wspólnie do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o zmianę przepisów rozporządzenia ws. licencji maszynisty w zakresie wymogów dotyczących słuchu dla kandydatów na maszynistów. W obecnym brzmieniu polskie przepisy są znacznie bardziej restrykcyjne niż wymogi wynikające z TSI OPE i wprowadzają dodatkowe obostrzenia. W szczególności należy zwrócić uwagę na pominięcie w krajowym rozporządzeniu kluczowej regulacji TSI, która wprost wskazuje w punkcie 4.7.3.3., że „dozwolone jest korzystanie z aparatu słuchowego”.
Czytaj więcej26 lipca 2024 r. Izba Gospodarcza Transportu Lądowego skierowała do Krajowej Izby Odwoławczej zgłoszenie przystąpienia po stronie Odwołującego do postępowania odwoławczego wywołanego wniesieniem przez BUDIMEX S.A. w dniu 22 lipca 2024 r. odwołania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej jako „Zamawiający”) w trybie przetargu nieograniczonego pn. pn.
Czytaj więcejStrony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »