Materiały do pobrania


 

24 czerwca 2021 r.  Izba Gospodarcza Transportu Lądowego i Railway Business Forum w imieniu firm członkowskich zystąpiły do Ministra Finansów, funduszy i polityki regionalnej, żeby zwrócić uwagę na bardzo poważny problem dla całej branży, wynikający z braku zapewnienia finasowania dla projektów kolejowych z nowej perspektywy finansowej UE 2021-2027. Jest to wskazywane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A jako główna przyczyna wyhamowania ogłaszania przetargów w ostatnim czasie.

 

Czytaj więcej

Izba Gospodarcza Transportu Lądowego przekazała do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej postulaty w raach konsultacji publicznych Krajowego Planu Odbudowy.

 

Komponent E „Zielona, inteligentna mobilność” powinien w większym stopniu opierać się na systemowych reformach w zakresie promowania transportu kolejowego, jako gałęzi dalece bardziej zrównoważonej od np. transportu drogowego.

Czytaj więcej

1 marca 2021 r. IGTL wspólnie z RBF wystąpiła do PKP Polskie Linie Kolejowe z apelem o niezwłoczne podjęcie działań mających na celu uruchomienie zamówień, które zapewnią zapotrzebowanie na materiały i urządzenia i stabilne planowanie produkcji w dłuższym okresie.

Czytaj więcej

10 lutego 2021 r. Izba Gospodarcza Transportu Lądowego oraz Forum Kolejowym Railway Business Forum wystąpiły w imieniu firm członkowskich do PKP PLK S.A. o pilną aktualizację i podanie do publicznej wiadomości szczegółowego harmonogramu ogłaszania kolejnych przetargów na realizację inwestycji.

Czytaj więcej

 

Pandemia COVID19 potwierdza, że postulaty branży kolejowej w zakresie badań okresowych oraz szkoleń mają podstawy.

 

Od wybuchu pandemii w marcu i po ekspresowym przeprowadzeniu procesu legislacyjnego w zakresie tzw. Tarczy antykryzysowej mamy w transporcie kolejowym do czynienia z empiryczną weryfikacją sensowności niektórych zapisów ustawy o transporcie kolejowym oraz rozporządzeń:

 

Czytaj więcej

Izba Gospodarcza Transportu Lądowego przekazała do Ministerstwa Infrastruktury uwagi do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów. Zastrzeżenia i postulaty zostały sformułowane na podstawie stanowisk otrzymanych od firm członkowskich.W naszym stanowisku podkreślamy, że wdrożenie ustawy w proponowanym kształcie wpłynie negatywnie nie tylko na konkurencyjność transportu kolejowego, ale w wielu przypadkach będzie niekorzystne dla samych pracowników.

Czytaj więcej

Strony