W obliczu dynamicznie zmieniającego się krajobrazu gospodarczego i geopolitycznego, polski kolejowy transport towarowy, będący filarem efektywnej logistyki i bezpieczeństwa narodowego, wymaga pilnych reform. Odpowiadając na te wyzwania, czołowe organizacje branżowe przedstawiają dziś strategiczne postulaty zawarte w „Piątce dla kolejowego transportu towarowego”.
Branża budowlana od lat alarmuje o problemach, które hamują rozwój infrastruktury i obniżają jakość inwestycji. Ponad miesiąc temu wiodące organizacje sektora infrastrukturalnego przesłały do Ministerstwa Infrastruktury listę postulatów „Piątka dla polskiego budownictwa” – i wciąż nie otrzymały odpowiedzi. Brak reakcji w obliczu potrzeby realnej współpracy z branżą jest niepokojący, tym bardziej że postulaty są znane od lat.
Ambitne plany inwestycyjne wymagają odpowiedniego finansowania
9 lutego 2024 r. odbyło się spotkanie Prezes Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, Pani Marity Szustak z Podsekretarzem Stanu odpowiedzialnym w Ministerstwie Infrastruktury za sektor kolejowy, Panem Piotrem Malepszakiem. Podczas spotkania Pani Prezes przekazała materiał podsumowujący główne postulaty i priorytety branży, formułowane przez firmy członkowskie Izby Gospodarczej Transportu Lądowego.
9 sierpnia 2023 r. cztery organizacje branżowe, tj. Izba Gospodarcza Transportu Lądowego, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa oraz Forum Kolejowe „Railway Business Forum” wystosowały do Ministra Infrastruktury apel o osobiste podjęcie niezwłocznych działań w sprawie podniesienia limitu waloryzacji kontraktów realizowanych przez GDDKiA i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Organizacje wskazały, że obecny limit 10% zupełnie nie odpowiada faktycznemu wzrostowi kosztów w kontraktach zawartych przed rosyjską agresją na Ukrainę.
Zakończono prace nad polską wersją językową „Ogólnej umowy o użytkowaniu wagonów towarowych (GCU/AVV)” wraz z załącznikami.

Odwiedź nas



































































