Tańszy dostęp do torów

FOT. photo.bikestates.eu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. proponują obniżkę opłaty za dostęp do torów od grudnia 2013 roku. Ta bezprecedensowa w historii transportu kolejowego w Polsce decyzja korzystnie wpłynie na ofertę dla pasażerów, kondycję finansową przewoźników oraz poprawi konkurencyjność branży.
13 września br. w siedzibie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie odbyło się posiedzenie Rady Przewoźników z udziałem ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka.

W trakcie spotkania zarządca infrastruktury PKP PLK poinformował o nowym cenniku dostępu do infrastruktury, który zostanie złożony w ciągu najbliższych dni do Urzędu Transportu Kolejowego. Zawiera on propozycję obniżenia od grudnia 2013 r. średniej stawki sieciowej o 20,4 procent. Natomiast prognoza trzyletnia do 2017 r. zakłada, że stawki nie wzrosną. Jest to bezprecedensowa decyzja w historii transportu kolejowego w Polsce, która korzystnie wpłynie na ofertę dla pasażerów, kondycję finansową przewoźników oraz poprawi konkurencyjność branży.

13 września 2013 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły plany redukcji stawek dostępu do torów dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Średnia stawka sieciowa spadnie o 20,4%.
- Decyzja o obniżce stawek to bardzo dobra informacja dla rynku. To poważny impuls dla rozwoju rynku przewozów kolejowych. Przy okazji usuwamy niezgodność z prawem unijnym. Wszystkim nam zależy na rozwoju rynku przewozów pasażerskich i towarowych. Transport kolejowy powinien być coraz bardziej konkurencyjny. Co ważne, propozycja PKP PLK daje perspektywę stabilności dla rynku na najbliższe 4 lata – mówi Remigiusz Paszkiewicz prezes zarządu PKP PLK S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają zawarte umowy z ponad 70 przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi. Dziennie uruchamianych jest blisko 6 500 pociągów. Skutkiem decyzji o obniżce poziomu stawek powinny być m.in. poprawa sytuacji przewoźników, a w konsekwencji ich klientów, wzrost popytu na usługi transportowe, poprawa relacji między transportem drogowym i kolejowym i przeniesienie części ruchu towarowego z dróg na kolej oraz poprawa bezpieczeństwa transportu i ograniczenie liczby wypadków. 

X
Polecamy artykuł: 

Obniżenie stawek było intencją rządu i PKP PLK. Ma ona na celu rozwój ruchu kolejowego w Polsce. To także wypełnienie wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Szczegółowy cennik w ciągu najbliższych dni zostanie przekazany do Urzędu Transportu Kolejowego.

Źródło: PKP PLK