Fot. ARC nettg.pl
Dobre wyniki CTL Logistics po trzech kwartałach 2013 roku
6,89 proc. udziału w rynku pod względem przewiezionej masy oraz 6,96 proc. udziału w rynku wg pracy przewozowej, dają Grupie CTL Logistics, po trzech kwartałach 2013 roku, trzecią pozycję wśród największych towarowych firm kolejowych w Polsce. Wyniki spółki z ostatnich dziewięciu miesięcy, pokazują jej stabilną sytuację i są porównywalne do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Przez dziewięć miesięcy CTL Logistics w Polsce przewiózł 11 mln 761 tys. ton ładunków, wykonując pracę przewozową 2 mld 593 mln tkm.
W tym samym czasie w ramach działalności spółki CTL Logistics GmbH w Niemczech przewiózł ponad 2 mln ton ładunków przy pracy przewozowej na poziomie 722 mln tkm. Według Jacka Bieczka, prezesa Zarządu CTL Logistics zatrzymał się trend spadkowy, który towarzyszył przewozom kolejowym w I półroczu 2013 roku.
Równocześnie dane przewozowe za III kwartał 2013 roku porównywalne z ubiegłym rokiem, dają czytelną informację z rynku kolejowego zarówno potencjalnym kontrahentom jak i jego regulatorom.
- Przy obecnym stanie infrastruktury i poziomie kosztów przewoźników, rynek przewozów kolejowych przestaje się rozwijać. Czekające nas w najbliższych latach zamknięcia linii związane z programem modernizacji infrastruktury kolejowej, będą znacząco wpływały na opłacalność realizowanych przez przewoźników kontraktów. Operatorzy nie będą w stanie przewieźć więcej niż mają obecnie w portfelach zamówień bo od dawna nie mają środków na inwestycje. Dlatego gro towarów zamiast na tory będzie trafiało na drogi – komentuje Jacek Bieczek. - Można temu zaradzić ale muszą zdecydowanie obniżyć się koszty dostępu do infrastruktury czy energii trakcyjnej. To umożliwi inwestycje przewoźników w nowe lokomotywy i specjalistyczne wagony, które możemy zaoferować klientom. Przyczyni się to do ekspansji na rynku i wyrównywania szans w konkurowaniu o klienta z transportem samochodowym - dodaje prezes CTL Logistics, największego prywatnego przewoźnika towarowego w Polsce.
Zdaniem Jacka Bieczka, wysokość opłat za dostęp do infrastruktury powinna wynosić 50 proc. obowiązującej obecnie. Dopiero przy realnym poziomie kosztów i stabilizacji cen, przewoźnicy odważą się zainwestować. Tym bardziej, że okres zwrotu nakładów w nowy tabor wynosi ok. 20 lat.
Jednocześnie CTL Logistics swoich szans upatruje w rozwijaniu kompleksowej oferty budowanej w oparciu o obsługę kontrahenta w całym procesie logistycznym. Spółka planuje także partycypować w rozwoju korytarzy transportowych między Bałtykiem a Południem Europy. Uzupełnią one dotychczas rozwijany przez CTL kierunek pomiędzy Wschodem a Zachodem Europy.
Źródło: nettg.pl