WYGODNIEJ, SZYBCIEJ I BEZPIECZNIEJ KOLEJĄ W WIELKOPOLSCE

Fot. PKP PLK

Pociągi jadące z prędkością 100 km/h, nowoczesne perony bez barier architektonicznych, wyższy komfort podróży oraz lepszy dostęp do aglomeracji poznańskiej – to główne cele modernizacji linii kolejowej Wolsztyn – Luboń na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Prace ruszyły 1 czerwca 2014 r. i potrwają do 31 sierpnia 2014 r.

Drugi etap modernizacji linii kolejowej Wolsztyn – Luboń obejmuje odcinek Drzymałowo – Grodzisk. Po zakończeniu prac znacznie poprawią się parametry eksploatacyjne trasy, co umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ponieważ w ramach inwestycji zaplanowano remont nawierzchni na 10 przejazdach kolejowo-drogowych, a na 5 instalację nowoczesnych urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Modernizacja poprawi dojazd do aglomeracji poznańskiej, a także zmniejszy negatywny wpływ infrastruktury kolejowej na środowisko.

W ramach projektu pomiędzy Drzymałowem a Grodziskiem tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Przebudowany zostanie układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. Natomiast w Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem a Ptaszkowem, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują całkowicie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. 

Na czas remontu, między 1 czerwca a 31 sierpnia 2014 r. pomiędzy Grodziskiem a Wolsztynem, Koleje Wielkopolskie wprowadzą zastępczą komunikację autobusową. Informację o jej organizacji przekaże przewoźnik.

Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30,7 mln zł brutto. Zakończenie i rozliczenie całego zadania nastąpi w 2015 r.

Źródło: PKP PLK