Nowy zarząd ERFA

Na dzisiejszym (06.06.2014 r.) posiedzeniu zarządu ERFA, został wybrany na prezydenta Irmtraut Tonndorf z Hupac, zaś wiceprezesem został Frank Schuhholz z ERS Railways.

Zarząd podziękował ustępującemu prezydentowi François Coart z Europorte za jego ciężką pracę i przywództwo.

Rada stowarzyszenia potwierdziła swoje zobowiązanie do tworzenia w pełni konkurencyjnego i zliberalizowanego systemu kolei w celu osiągnięcia tak potrzebnego wzrostu kolejowego w całej Europie, a także zachęcała do przejścia z transportu drogowego na kolejowy. ERFA zamierza w dalszym ciągu w  pełni aktywnie uczestniczyć i wspierać cele 4. pakietu kolejowego.

ERFA będzie się starała, aby rozszerzyć swoje członkostwo na inne segmenty rynku, takie jak te, pochodzące z sektora pasażerskiego w celu uzyskania maksymalnego wsparcia dla dobrego wyniku na 4. pakietu kolejowego.

 

ERFA została utworzony z pakietu kolejowego 1. lipca 2002 r., w Brukseli w aby reprezentować interesy "otwartego dostępu" nowych niezależnych i prywatnych operatorów kolejowych przewozów towarowych. ERFA jest organem przedstawicielskim UE. Dziś stowarzyszenie obejmuje 31 członków (22 operatorów przewozów towarowych, posiadaczy wagonów, usługodawców, jak i 9 krajowych stowarzyszeń transportu kolejowego) aktywnych w 18 krajach w rozszerzonej Europie. ERFA reprezentuje ponad 70 kolejowych przedsiębiorstw i 55.000 wagonów. Głównym celem ERFA jest dopasowanie konkurencji do rynku kolejowych przewozów towarowych, tak aby transport kolejowy mógł rozszerzyć swój udział w rynku, przyciągać nowe inwestycje, stać się bardziej innowacyjny i tworzyć nowe miejsca pracy. Dzięki temu ERFA przyczynia się do bardzo konkurencyjnego rynku kolejowych przewozów towarowych w UE.

Kluczowym zadaniem ERFA do osiągnięcia jej celów jest usunięcie wszelkich barier prawnych, technicznych, społecznych i administracyjnych, które uniemożliwiają jej członkom szybkiego ustanowienia międzynarodowych usług transportowych transgranicznych, z wykorzystaniem wszystkich infrastruktur kolejowych, niezależnie od tego, kto je prowadzi, i zachęcić do zmian, które mogłyby umożliwić wszystkim przedsiębiorstwom kolejowym rozwijać się na tym rynku, bez względu na ich wielkość czy wiek.

Źródło: ERFA