Fot. lotos.pl
Lotos Kolej odebrał od Newag Nowy Sącz pierwsze dwie lokomotywy 6Dg z trzech, jakie zamówił w kwietniu tego roku.
Są to unowocześnione spalinowe lokomotywy manewrowe SM42, jakie wyprodukował 30 lat temu Fablok, a które mogą służyć także do ciągnięcia składów towarowych i pasażerskich.
W zamówionych przez Lotos Kolej lokomotywach zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, sprawdzone podczas eksploatacji zmodernizowanych wcześniej pojazdów. Dodatkowo na życzenie Lotosu Kolej lokomotywy wyposażono w monitoring z rejestracją obrazu, składający się z czterech kamer (dwie w kabinie i dwie na czołach pojazdu), rejestratora i monitorów LCD na pulpitach.
Układ monitoringu wraz z panoramicznymi szybami i obniżonymi w stosunku do klasycznej SM42 przedziałami maszynowymi, znacząco zwiększa widoczność, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy. Maszyniści zyskają też na wyższym komforcie pracy.
W lokomotywach zastosowano silnik spalinowy spełniający wymagania najnowszej normy emisji spalin: Stage IIIB o mocy 708kW.
Trzecia jednostka, o numerze seryjnym 149, trafido Gdańska jeszcze w tym miesiącu, informuje producent.
Modernizacje lokomotyw spalinowych serii SM42 - do typu 6Dg - Newag realizuje od 2007 roku. Pierwsze trzy sztuki zamówiła spółka ISD Huta Częstochowa. Największym dotychczas kontraktem Newagu była modernizacja 121 sztuk M42 w latach 2009–2011 dla PKP Cargo.
6Dg eksploatowane są również przez: PNUIK Kraków, Pol-Miedź Trans, KOLTAR Grupa Azoty, Kolprem, a teraz także Lotos Kolej.
Źródło: WNP