Fot. Zbaszynek.stargard.com.pl
DB Schenker planuje kosztem 230 mln euro wymienić na "cichsze" klocki hamulcowe w całej swojej flocie wagonów towarowych.
Do końca tego roku zmodernizowanych zostanie w ten sposób w niemieckich zakładach naprawy taboru kolejowego 200 pociągów. Już 16 lipca cichszy pierwszy pociąg towarowy został uruchomiony na trasie Kolonia-Rotterdam.
DB zamierza zakończyć remont całej floty, ok. 60 000 wagonów, do 2020 roku.
Nowy blok hamulcowy LL zmniejsza hałas składu o 10 decybeli, a taka redukcja oznacza, że poziom hałasu jest lokowany jako „szum” pociągu. W jego produkcji wykorzystuje się technologię bloku z kompozytów, które cechują się m.in. zmniejszeniem drgań kół i lepszą przyczepnością.
Przypomnijmy, że jednym z postulowanych przez Komisję Europejską rozwiązań, poprawiających koszty zewnętrzne kolei, jest zmniejszenie przez nią poziomu głośności.
Źródło: WNP