Fot. materiały prasowe
W środę na targach InnoTrans 2014 w Berlinie przedstawiciele zarządu PESA Bydgoszcz podpisali z DB Regio umowę dostawy 9 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf, z opcją zwiększenia ich o 36 zestawów.
Jest to trzecia tego typu umowa obu społek.
- Jest to szczegółowa umowa, wypełniająca ramową, jaką podpisalismy dwa lata temu także podczas InnoTrans 2012, ktora zakłada dostawy 460 skladów – powiedział nam Michał Żurowski, rzecznik prasowy społki.
Dwie pierwsze umowy PESA z DB dotyczyły dostaw EZT dla Hesji oraz Sauerlandu, dzisiejsza – dla regionu Algau. łącznie, korzystając z ramowej umowy, w latach 2015-2016 PESA dostarczy 70 Elfów do obsługi przewozow regionalnych w Niemczech.
PESA przeszła też pierwszy etap prekwalifikacji dla kolei francuskich – SNCF. Polski producent został wybrany z grona 22 innych i znalazł sie w grupie czterech firm, z którymi SNCF bedzie zapewne prowadzi negocjacje.
- Proces został na razie wstrzymany, ponieważ nastąpiła zmiana ministra transportu, a poprzedni minister zakładał dofinansowanie zakupu nowych skladow przez SNCF – wyjasnił Michał Chołody, szef Marketingu ds. Rynków Zachodnich. – Proponujemy Francuzom najnowszy EZT Dart, ktory zamowiy PKP Intercity.
Według opinii przedstawicieli PESA, tak dobry odbiór za granica ich oferty jest skutkiem proponowania nowoczesnych pociągow za konkurencyjną cenę oraz najwyższego poziomu ich bezpieczenstwa. W Elfach bydgoski zakład był drugim producentem, który uwględnił w konstrukcji cztery scenariusze zderzeniowe. Natomiast Link jest pierwszym spalinowym zespołem trakcyjnym, ktore je także spełnia.
Źródło: WNP