Fot. eostroleka.pl
Koleje Mazowieckie zwróciły się do PKP Polskich linii kolejowych z wnioskiem o obniżenie stawek dostępu do infrastruktury o 50 proc. na trasie z Warszawy do Skierniewic. Przewoźnik argumentuje to faktem, że codzienne awarie na remontowanych liniach kolejowych w praktyce uniemożliwiają prowadzenie rozkładowego ruchu pociągów
- Niemal codziennie na szlakach kolejowych, remontowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, dochodzi do awarii infrastruktury, które uniemożliwiają prowadzenie rozkładowego ruchu pociągów. Najgorsza sytuacja jest na linii KM1 do Skierniewic, która jest newralgicznym szlakiem o ogromnym natężeniu ruchu. Awarie na tej linii występują notorycznie. W ubiegłym tygodniu - codziennie. W związku z tą sytuacją zarząd Kolei Mazowieckich po raz kolejny zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o obniżenie stawek dostępu do infrastruktury o 50 proc., co pozwoliłoby na obniżenie cen biletów - czytamy w komunikacie Kolei Mazowieckich.
Przewoźnik wskazuje, że najbardziej dokuczliwy okres pod względem liczby awarii i ich negatywnego wpływu na kursowanie pociągów wystąpił pomiędzy 26 maja a 8 czerwca 2014 r. W tym czasie zarejestrowanych zostało 41 awarii, które wywołały poważne perturbacje w ruchu pociągów łącznie na prawie 160 godzin.
Jak podkreśla przewoźnik, w konsekwencji opóźnień pociągów KM oraz konieczności odwoływania niektórych z nich, pasażerowie nie mogli dotrzeć na czas do pracy czy szkoły.
Spółka we własnym zakresie podjęła działania zmierzające do poprawy sytuacji, polegające m.in. na zwiększeniu zestawień pociągów, wprowadzeniu wzajemnego honorowania biletów pomiędzy KM, PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi, ale te działania okazały się niewystarczające w sytuacjach nagminnie opóźniających się pociągów z powodu ww. awarii.
Koleje Mazowieckie kilkukrotnie interweniowały (X, XI 2013 r.) w sprawie realizacji remontu linii skierniewickiej. Niestety działania w celu ich poprawy nie zostały podjęte, bądź ich zakres był niedostateczny i jedynie doraźny.
- Zarząd nie neguje konieczności przeprowadzania prac remontowo-modernizacyjnych, gdyż po ich zakończeniu zapewne przełoży się to na jakość świadczonych usług. Zastrzeżenia budzą jednak liczne awarie, skutecznie utrudniające i tak już wyjątkowo ciężką podróż - twierdzą Koleje Mazowieckie w komunikacie.
- Wobec utrzymującej się katastrofalnej sytuacji na remontowanym szlaku zarząd Kolei Mazowieckich po raz kolejny zwrócił się do PKP PLK z wnioskiem o obniżenie stawek za dostęp do infrastruktury o 50 proc. na linii KM1 i 447. Dzięki temu spółka będzie mogła obniżyć ceny biletów, co pozwoli na częściową rekompensatę dla naszych podróżnych za utrudnienia związane z codziennymi, notorycznymi opóźnieniami pociągów z przyczyn niezależnych od przewoźnika - argumentuje przewoźnik.
Źródło: KM