22 czerwca łódzki Zarząd Dróg i Transportu podpisał wartą ponad 10 mln złotych umowę dotyczącą przebudowy ulicy Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do Alei Piłsudskiego. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Strabag i KZN Rail, przy czym krakowska spółka zajmie się kompleksowo pracami torowymi. W ramach części zleconej spółce KZN Rail zostanie rozebrane zostanie stare, bardzo zniszczone torowisko na wspomnianym odcinku ul. Kilińskiego. Następnie na betonowej podbudowie ułożone zostanie ciche, tłumiące drgania i nowoczesne bezpodsypkowe torowisko w systemie ciągłego mocowania szyny (ERS-M) o długości niespełna 1200 mpt. Całe torowisko będzie zintegrowane z nawierzchnią drogową. Krakowska spółka będzie odpowiedzialna również za budowę nowej sieci trakcyjnej. - Tworzenie konsorcjum ze Strabagiem nie było trudne. Znamy się przecież doskonale z takich inwestycji jak przebudowa ul. Bardzkiej i Świeradowskiej we Wrocławiu, czy przygotowywana właśnie modernizacja pętli tramwajowej Oporów również w stolicy Dolnego Śląska - mówi Grzegorz Leszczyński prezes KZN Rail – W kontekście naszej oferty zawsze decydującym argumentem dla kontrahentów jest bogate doświadczenie, kompleksowość usług i profesjonalizm prowadzonych prac – dodaje prezes spółki. Modernizacja jezdni i torowiska na ulicy Kilińskiego to element większej modernizacji łódzkiego układu transportowego wykonywanego niejako równolegle do budowy trasy W-Z, której istotny odcinek przebiega Aleją Piłsudskiego. - To w ostatnim czasie nasz drugi łódzki kontrakt. Wcześniej rozpoczęliśmy pracę nad nowymi torowiskami wspomnianej już trasy W-Z. Tym samym to kolejne duże miasto, w którym doceniony został nasz potencjał i zaangażowanie. – podkreśla Ewa Sawicka, członek zarządu, dyrektor ds. przygotowania kontraktów KZN Rail. – Tylko w chwili obecnej, prócz łódzkich inwestycji finiszujemy z pracami na ul. Mogilskiej w Krakowie, czy na zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiej w Olsztynie. A przecież w naszym aktualnym portfolio pozostają jeszcze liczne kolejowe węzły rozjazdowe choćby na linii nr 1, czy magistrali E30 – akcentuje dyrektor Sawicka. Informacje o Kolejowych Zakładach Nawierzchniowych „Bieżanów” i Grupie KZN Bieżanów Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o. to 70 lat nieprzerwanych doświadczeń w sektorze infrastruktury szynowej. W ofercie firmy znajduje się produkcja, dostawa i zabudowa całych układów torowych dla nawierzchni szynowych – kolejowych i tramwajowych, a także produkcja, montaż i remonty stalowych konstrukcji mostowych, do której to branży firma powraca po okresie przerwy. W ostatnich latach, w wyniku rynkowej ekspansji, firma nabyła udziały w spółce handlowo-dystrybucyjnej Trade Port z Katowic, Nasycalni Podkładów w Czeremsze, oraz spółce zajmującej się obsługą bocznic i usługami logistycznymi – Vistula Rail Operator. W lipcu 2013 r. z KZN „Bieżanów” wydzielono także spółkę KZN Rail odpowiedzialną za realizację inwestycji związanych z nawierzchnią szynową. Pod koniec września 2013 r. podpisano umowę spółki KZN „Bieżanów” & TALEGRIA – która zajmuje się produkcją i sprzedażą konstrukcji dedykowanych dla systemów kolei dużych prędkości. Natomiast posiadane od 2010 r udziały w niemieckiej firmie GuW Gleis-und Weichentechnik z Meissenheim zostały wygaszone a w jej miejsce w maju b.r. założono specjalną spółkę handlową – KZN Bachntechnik która zajmie się sprzedażą i dystrybucją produktów u naszych zachodnich sąsiadów), Obecnie te siedem podmiotów tworzy trzon Grupy KZN Bieżanów, której zadaniem jest produkcja i dostawa elementów nawierzchniowych, kompleksowa obsługa inwestycji infrastrukturalnych i wsparcie późniejszego procesu eksploatacji nawierzchni torowej (utrzymanie, diagnostyka, ekspertyzy, remonty). Informacje dodatkowe: Remigiusz Tytuła – Pełnomocnik Zarządu ds. Komunikacji mobile: +48 691 746 266 e-mail: r.tytula@kzn.pl