DB Schenker Rail Polska, spółka będąca częścią największego w Europie towarowego przewoźnika kolejowego DB Schenker Rail, przy użyciu 17 lokomotyw wielosystemowych usprawnia przewozy w relacji Niemcy – Polska – Niemcy. (Zabrze, 17.08.2015) Od czerwca br. spółka w obsłudze transportów do i ze stacji Poznań Franowo wykorzystuje 17 lokomotyw wielosystemowych BR189. Lokomotywy wielosystemowe wykorzystywane są m. in do obsługi transportów z częściami samochodowymi dla firmy z segmentu automotive. W tym przypadku w tygodniu realizowanych jest dziesięć par pociągów w obu kierunkach, co średnio daje dwa obiegi dziennie, na następujących trasach: Hannover Nordhafen - Swarzędz; Seelze - Poznań Franowo oraz Swarzędz – Braunschweig oraz Poznań Franowo - Seelze. Na ostatniej mili do i z stacji Swarzędz oraz Poznań Wschód część wagonów transportowana jest tzw. pociągami satelitami. Wykorzystywane w tych przewozach lokomotywy wielosystemowe BR189 wyposażone są w polski, czeski oraz niemiecki system łączności i system bezpieczeństwa. Posiadają osprzęt pozwalający na zasilanie prądem o różnym napięciu, gdyż w różnych krajach w Europie stosuje się inne systemy napięcia zasilające linie kolejowe. Dzięki zastosowaniu BR189, skład przejeżdża przez granicę, bez konieczności przepinania lokomotywy. Przyśpiesza to i ułatwia międzynarodowy transport towarów koleją. DB Schenker Rail Polska stale pracuje także nad poprawą jakości realizowanych transportów stawiając na nadzór techniczny i handlowy pociągów wyprawianych w drogę, a także wprowadzając usystematyzowane harmonogramy pracy uwzględniające panujące warunki lokalne. Wszystkie te działania pozwalają na minimalizację czasu postoju pociągów przez granicę polsko-niemiecką, sięgającą tygodniowo łącznie do 70 godzin dla około 100 pociągów. To dowód konsekwentnej pracy nad ciągłą poprawą jakości świadczonych usług, zwłaszcza w obszarze punktualności i terminowości realizacji zleconych usług. „Przynależność do europejskiej sieci kolejowej DB Schenker Rail daje nam bardzo duże możliwości rozwoju. Dzięki temu, iż jesteśmy jej częścią możemy nie tylko zaoferować naszym klientom unikalne rozwiązania logistyczne, ale również zwiększyć naszą sprawność operacyjną. Wykorzystując potencjał jaki drzemie w zasobach taborowych, będących w posiadaniu całej grupy DB Schenker Rail, jesteśmy w stanie skrócić czas przewozu eliminując marnotrawstwa wynikające z konieczności przepinania lokomotywy na granicy. Dzięki temu poprawiamy znacząco jakość świadczonych usług, zwiększając tym samym zadowolenie klientów oraz umacniając wizerunek dostawcy premium.” – powiedział Marek Staszek – Prezes DB Schenker Rail Polska DB Schenker Rail Polska od kliku lat konsekwentnie realizuje strategię bycia dostawcą usług premium w ramach silnej sieci europejskich połączeń DB Schenker Rail. Wykorzystując synergie płynące z przynależności do największej europejskiej sieci kolejowej, dywersyfikowany jest portfel usług, a co za tym idzie podwyższany udział w transportach międzynarodowych oraz intermodalnych. Dzisiaj ponad 50% przewozów firmy stanowią przewozy transgraniczne, wśród których istotną grupą są towary wysoko przetworzone. Udział w rynku przewozów intermodalnych wynosi 22%.