UTK zatwierdził stawki dwóm zarządcom - PMT Linie Kolejowe Sp. z o.o. oraz „Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe” Sp. z o.o.
Fot. "Kopalnia Piasku KOTLARNIA - Linie Kolejowe" Sp. z o.o. (gary.bikestats.pl)
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzje zatwierdzające stawki jednostkowe opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej dla PMT Linie Kolejowe oraz „Kopalni Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe”.
 
Po przeprowadzeniu na wniosek Stron postępowania administracyjnego, w związku ze złożonymi projektami stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej na rozkład jazdy pociągów 2013/2014, obowiązujący od dnia 15 grudnia 2013 r. Prezes UTK wydał:
 
w dniu 14 czerwca 2013 r. decyzję Nr DRRK-WKL-9110-09/2013 zatwierdzającą stawki jednostkowe opłat dla zarządcy infrastruktury kolejowej PMT Linie Kolejowe Sp. z o.o. z siedzibą w Lubinie oraz
w dniu 28 czerwca 2013 r. decyzję Nr DRRK-WKL-9110-10/2013 zatwierdzającą stawki jednostkowe opłaty podstawowej za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej dla zarządcy „Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe” Sp. z o.o. z siedzibą w Kotlarni.
Średnia stawka sieciowa na rozkład jazdy pociągów 2013/2014 dla PMT Linie Kolejowe ulega obniżeniu, w odniesieniu do obowiązującej na rozkład jazdy 2012/2013, z 119,45 zł/pockm na 16,92 zł/pockm, natomiast średnia stawka sieciowa dla „Kopalni Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe” wzrasta o 4,43 proc. w odniesieniu do obowiązującej na 2012/2013 – z 46,58 zł/pockm na 48,64 zł/pockm.
 
W ocenie Prezesa UTK przedłożone przez zarządców do zatwierdzenia projekty stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej nie naruszają wymogów przepisu art. 33 ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.), jak również przepisu § 16 ust. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 lutego 2009 r.w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 35, poz. 74),zobowiązującego zarządcę do skalkulowania stawek jednostkowych opłat w sposób zapewniający ochronę przed nieuzasadnionym wzrostem dotychczasowego poziomu opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej.
 
Od wydanych decyzji służy Stronom odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu ochrony konkurencji i konsumentów, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.