Fot. logistyka.pl
Grupa CTL Logistics przez dwa lata będzie dostarczała do odbiorców szyny produkowane przez AcelorMittal.
Przedmiotem umowy jest przewóz najdłuższych z produkowanych 120 metrowych szyn, między Polską a Niemcami oraz przewozy dla odbiorców krajowych.
Na potrzeby kontraktu CTL buduje specjalne platformy do przewozu obiektów ponadgabarytowych. Ale pierwszy, testowy transport już zrealizowała na trasie z Dąbrowy Górniczej do Kalet. Przewiozła 275 ton szyn na specjalnych platformach składających się z siedmiu połączonych ze sobą wagonów kolejowych.
Jak informuje spółka, zestaw siedmiu połączonych wagonów umożliwi przewóz do 1100 ton szyn, co jest równoważne z jednoczesnym przewozem 65 wagonów tramwajowych, 55 średnich czołgów lub 730 samochodów osobowych.
Wyzwaniem takiego transportu jest to, że tak długie zestawy platform muszą precyzyjnie poruszać się po łukach oraz na rozjazdach. Składy będą obsługiwane przez dwusystemowe lokomotywy. Dzięki temu możliwy będzie przejazd pociągu od huty w Dąbrowie Górniczej do zgrzewalni w Niemczech przy udziale tylko jednej lokomotywy.
Docelowo pociągi te będą jeździły do niemieckich zgrzewalni i do krajowych odbiorców AcelorMittal. W Polsce spośród 4 działających zgrzewalni tylko jedna ma technologię pozwalająca rozładować 120 metrowe szyny, dlatego spółka opracowała dedykowany temu zleceniu łańcuch logistyczny.
Regularne kursy, najpierw jednym, a później dwoma składami, ruszą jeszcze w tym miesiącu.
Źródło: CTL Logistics