Fot. www.greyhat.pl
Do końca marca PKP Polskie Linie Kolejowe zakończą prace na torze nr 1, na odcinku między Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem o długości 10 km.
Budowane są tam nadal nowe tory i nowe perony w Międzyborowie i Jaktorowie.
W kwietniu będą testowane nowe urządzenia sterownia ruchem kolejowym na tym odcinku. Jeżeli zakończą się pomyślnie, w maju rozpocznie się modernizacja toru nr 2. Roboty na całym tym odcinku zakończą się jesienią.
Dotychczas wykonane prace umożliwiają już zwiększenie liczby pociągów. PKP PLK informuje, że wraz z najbliższą korektą rozkładu jazdy na odcinku między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim, od połowy marca będzie jeździło 78 par pociągów, a od 1 kwietnia - 80 (obecnie 74).
Więcej pociągów pojedzie między Pruszkowem a Warszawą. W kwietniu pasażerowie będą korzystali ze 126 codziennych kursów.
Na modernizacji linii kolejowej skorzystają także kierowcy - wykonawca buduje wiadukty drogowe w Jaktorowie i Chylicach. To usprawni ruch i pozwoli na bezpieczne, bezkolizyjne przekraczanie torów.
Nadal trwają prace na innych odcinkach trasy Warszawa - Łódź, a ich zakończenie planowane jest w listopadzie br. Dotychczas przebudowano około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 88 rozjazdów i rozwieszenie ponad 120 km sieci trakcyjne.
Od 15 marca rozpocznie się modernizacja stacji w Skierniewicach. "Planowane prace spowodują niewielkie utrudnienia, tj. wydłużenie czasu przejazdu wybranych pociągów między Łodzią a Warszawą o ok. 10 minut", zapewnia PKP PLK.
Źródło: WNP