Fot. Wiesław Nowak - prezes ZUE S.A.
Jak podaje ZUE negocjacje trwały od grudnia zeszłego roku, ale dotąd spółka ukrywała tę informację. Aby doszło do transakcji najpierw zgodzić na nią musi się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Proces pozyskania zgody jest w toku.
- Railway jest podmiotem, który wchodzi w prawa i obowiązki wynikające z kontraktów handlowych oraz umów, których stroną była ThyssenKrupp GfT Polska Spółka (...) będąca częścią niemieckiego koncernu ThyssenKrupp AG, w ramach którego odpowiada za sprzedaż na terenie całej Polski materiałów do budowy i remontów torowisk tramwajowych oraz kolejowych, a także za świadczenie usług i udostępnianie know-how w zakresie komunikacji szynowej oraz techniki budowlanej - napisano w komunikacie.
ZUE to jedna z największych polskich firm budowlanych. Koncentruje się głównie na inwestycjach kolejowych, miejskich (np. budowa linii tramwajowych) oraz elektroenergetycznych, w mniejszym stopniu na budowie dróg. Jest notowana na warszawskiej giełdzie. Pakiet większościowy akcji posiada jej założyciel i prezes Wiesław Nowak.
- Rok 2014 był dla nas udany. Grupa osiągnęła rekordowe w swojej historii przychody, które przekroczyły 600 mln zł. Nowa polityka oceny ryzyka na realizowanych, a nierozliczonych kontraktach nie pomniejszy nam wyników ponad to, co pokazaliśmy po III kwartale - mówił szef ZUE na początku lutego podsumowując 2014 rok.
Źródło: WP