Przewóz pociągu inspekcyjnego do Moskwy dla Kolei Rosyjskich

Fot. Trade Trans

Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans otrzymało zlecenie na zorganizowanie transportu do Rosji wyprodukowanego w Polsce pociągu inspekcyjnego, nazywanego także autobusem szynowym. Pociąg ma być dostarczony do Moskwy i przeznaczony do prowadzenia regularnych objazdów poszczególnych stacji przez kierownictwo RŻD.

W pociągu znajduje się nowoczesna sala konferencyjna wyposażona w urządzenia elektroniczne, w tym kamery i sprzęt TV.
Pociąg zostanie przetransportowany na własnych kołach przez lokomotywę PKP CARGO do Małaszewicz. Tak jak w przypadku transportu Pendolino, do pociągu inspekcyjnego zostaną podłączone 2 wagony  sprzęgowe, po jednym z każdej strony pociągu.

W Małaszewiczach pociąg inspekcyjny zostanie bezpośrednio podczepiony do lokomotywy Kolei Białoruskich, i dalej, już bez wagonów sprzęgowych, pojedzie na własnych kołach do Moskwy.
PS Trade Trans zapewnia monitoring przesyłki na całej trasie przebiegu – od Małaszewicz do Moskwy.

Spółka we współpracy z PKP Cargo realizuje także przewozy na własnych kołach pasażerskich pociągów elektrycznych wyprodukowanych w Polsce i  przeznaczonych dla czeskich kolei. Pociągi te są ciągnięte przez lokomotywę PKP Cargo do kolejowego przejścia granicznego w Chałupkach. Tam następuje zmiana lokomotywy i przesyłka dociera do miejsca przeznaczenia na własnych kołach, ale prowadzona już przez lokomotywę czeską.

PS Trade Trans realizował także podobne przewozy pociągów pasażerskich na własnych kołach – do Monachium. Także i w tym przypadku, elektryczny skład pasażerski ciągnięty był przez lokomotywę PKP Cargo do granicy polsko-niemieckiej.

W każdym z wyżej wymienionych przypadków  przewozom towarzyszy konwojent wydelegowany przez producenta pociągu, który czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem poszczególnych podzespołów przewożonych składów.  Spedytorzy PS Trade Trans mają stały kontakt z konwojentem i na bieżąco mogą sprawdzać stan przesyłki.

Przewożone składy pociągowe nie są jeszcze dopuszczone do ruchu, aby więc mogły poruszać się na własnych kołach za lokomotywą towarową, organizator przewozu, w tym przypadku PS Trade Trans,  musi  uzyskać  dla nich zgodę UTK i odpowiednich urzędów w krajach członkowskich UE na przejazd.

Źródło: Trade Trans