Fot. torpol.pl
Grupa Torpolu odnotowała w pierwszym półroczu 2014 r. rekordowe wyniki finansowe. Portfel zleceń grupy opiewa na ok. 2 mld zł, a zarząd Torpolu podtrzymuje prognozę finansową na 2014 r.
W pierwszym półroczu 2014 r. przychody grupy wyniosły 222,55 mln zł wobec 166,26 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 4,84 mln zł wobec 4,56 mln zł straty rok wcześniej, a EBITDA wzrosła do 13,88 mln zł z 3,12 mln zł.
W prospekcie emisyjnym Torpol opublikował prognozę na 2014 r., w której przewiduje wzrost przychodów do 801,3 mln zł w stosunku do 415,7 mln zł w 2013 r., a zysku netto do 24,9 mln zł z 4,8 mln zł przed rokiem. Natomiast EBITDA ma wzrosnąć do 46,7 mln zł z 21,4 mln zł.
- Wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu są zgodne z naszymi oczekiwaniami i zbieżne z planem finansowym. Dlatego podtrzymujemy naszą prognozę na ten rok, którą zaprezentowaliśmy w prospekcie emisyjnym spółki - powiedział cytowany w komunikacie Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.
- Jestem przekonany, że Torpol będzie szybko rozwijał się m.in. ze względu na dużą skalę inwestycji na polskiej sieci kolejowej oraz naszej solidnej pozycji na rynku norweskim, który uważamy za niezwykle perspektywiczny - dodał.
W komentarzu do wyników Torpol podkreślił, że grupa nie posiada zadłużenia netto.
- Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA ukształtował się na koniec czerwca 2014 r. na ujemnym poziomie minus 2,63. Jest to efekt dyscypliny finansowej oraz wysokiej jakości zarządzania płynnością. Ponadto zadłużenie finansowe jest związane wyłącznie z podstawową działalnością emitenta - podała spółka.
Przed publikacją wyników Torpol poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z PKP PLK ws. zamknięcia obydwu torów na odcinkach Tłuszcz - Łochów i Łochów - Sadowne w ramach kontraktu na modernizację trasy Rail Baltica
- Cieszymy się z decyzji PKP PLK o zaakceptowaniu naszej propozycji przyspieszenia prac na Rail Baltica. Dzięki temu, pomimo dotychczasowych, niezależnych od nas opóźnień w uzyskiwaniu odpowiednich pozwoleń administracyjnych, będziemy mogli znacznie przyspieszyć realizację robót, prowadząc jednocześnie prace na obydwu torach. Pozwoli to szybciej zakończyć całość inwestycji i otworzyć linię dla podróżnych - wskazał Sweklej.
Na koniec pierwszego półrocza grupa Torpolu posiadała portfel zamówień o wartości ponad 2 mld zł. Obecnie największą pozycję w portfelu stanowią kontrakty na budowę dworca Łódź Fabryczna oraz linii kolejowej E75 Rail Baltica.
Łączną stanowią one ok. 70 proc. wartości portfela. Są to także dwa największe kontrakty kolejowe realizowane obecnie na polskim rynku kolejowym. Grupa jest także obecna w Norwegii, gdzie prowadzi prace związane z infrastrukturą kolejową oraz tramwajową.
- Jako pierwszy przedsiębiorca z Polski zrealizowała w pełni samodzielnie prestiżowy kontrakt w Bergen (budowa lekkiej kolei miejskiej łączącej centrum miasta z portem lotniczym Flesland) w charakterze generalnego wykonawcy o wartości 60,3 mln NOK netto. Dotychczas grupa pozyskała w Norwegii zlecenia o wartości ok. 100 mln zł - przypomniała spółka.
Torpol powstał w 1991 r. i obecnie zatrudnia ok. 400 pracowników. Spółka zadebiutował na GPW na początku lipca tego roku, a jego głównym akcjonariuszem (38 proc.) zostało Towarzystwo Finansowe Silesia, którego właścicielem jest Skarb Państwa. Wcześniej 100 proc. akcji Torpolu posiadał Polimex-Mostostal.
Źródło: WNP