Zakończona modernizacja terminala PCC Intermodal

Fot. fotolia

Spółka PCC Intermodal zakończyła rozbudowę swojego terminala kolejowego we Frankfurcie nad Odrą, uroczyście uruchamiając nową suwnicę bramową.

Umożliwia ona wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych. Głównie dzięki suwnicy, która wzmocniła wydatnie prace dwóch mobilnych urządzeń przeładunkowych (typu reachstaker), terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne.

Obecnie możliwa jest tam obsługa pociągów znajdujących się na wszystkich czterech torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.

Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany na granicy Polski i Niemiec. Dzięki temu jest dobrym punktem do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód – Zachód.

PCC Intermodal włączyła ten terminal do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 roku. Wówczas też spółka rozpoczęła rozwój połączeń międzynarodowych, a przez Frankfurt uruchomiła regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.

Obecnie terminal obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. W korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z/do Kutna, 4 pociągi z/do Rotterdamu, 5 pociągów z/do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu – do Duisburga. 

Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe, piąte regularne połączenie do Rotterdamu.

Źródło: WNP