Fot. fotolia
Spółka PCC Intermodal zakończyła rozbudowę swojego terminala kolejowego we Frankfurcie nad Odrą, uroczyście uruchamiając nową suwnicę bramową.
Umożliwia ona wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych. Głównie dzięki suwnicy, która wzmocniła wydatnie prace dwóch mobilnych urządzeń przeładunkowych (typu reachstaker), terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne.
Obecnie możliwa jest tam obsługa pociągów znajdujących się na wszystkich czterech torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.
Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany na granicy Polski i Niemiec. Dzięki temu jest dobrym punktem do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód – Zachód.
PCC Intermodal włączyła ten terminal do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 roku. Wówczas też spółka rozpoczęła rozwój połączeń międzynarodowych, a przez Frankfurt uruchomiła regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.
Obecnie terminal obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. W korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z/do Kutna, 4 pociągi z/do Rotterdamu, 5 pociągów z/do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu – do Duisburga.
Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe, piąte regularne połączenie do Rotterdamu.
Źródło: WNP