(Zabrze, 21 stycznia 2016) Terminal DB Port Szczecin włączony został do siatki połączeń duńskiego operatora Seago Line. Pierwsze zawinięcie statku „India” miało miejsce 12 stycznia br. W ramach cotygodniowego serwisu Sweden Link 2 spółka obsługiwać będzie statki India oraz Neuenfelde o pojemnościach odpowiednio 814 i 868 TEU. Planowo statki zawijać będą do portu Szczecin w każdy wtorek. Poza terminalem DB Port Szczecin statki zawijać będą do portów w Gdańsku, Bremerhaven, Hamburgu, Helsingborg oraz Aarhus. „Dzięki stałej rozbudowie naszego terminala kontenerowego, którego możliwości przeładunkowe wynoszą obecnie do 120 tys. TEU rocznie, oraz zakupie nowoczesnego sprzętu do jego obsługi, suwnice STS i nowy dźwig typu Gottwald, szczeciński port staje się atrakcyjnym punktem na głównych trasach transportowych największych oceanicznych armatorów.” – mówi Paweł Wac, Prezes Zarządu DB Port Szczecin - „W połączeniu z systemem Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera skrócono i trwa on zwykle kilkanaście minut, a maksymalnie do 4 godzin, świadczona przez nas usługa spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, czego dowodem jest wzrost przeładunku kontenerów o 11,5% w stosunku do poprzedniego roku. ” – dodaje. Aktualnie do DB Port Szczecin zawija pięć statków kontenerowych tygodniowo. Poza wspomnianym Seago Line swój serwis dedykowany oferuje także francuski armator CMA-CGM oraz operator feederowy Unifeeder z trzema statkami tygodniowo. Poprzez serwisy dowozowe spółka obsługuje niemal wszystkich największych armatorów oceanicznych. Poza obsługą światowych linii shippingowych w DB Port Szczecin realizowane są dwa serwisy short sea. Pierwszy z nich łączy szczeciński terminal z angielskimi portami Teesport, Immingham, Felixtowe. W ramach drugiego serwisu statki zawijają do norweskich portów Drammen i Moss. W ramach powyższych serwisów statki wypływają ze Szczecina w każdy piątek i sobotę. DB Port Szczecin świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej (granity, celuloza, wyroby stalowe, metale nieżelazne sztuki ciężkie itp.). Posiada regularne liniowe połączenia z portami: Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Kłajpeda, Gdynia, Gdańsk, Goetheborg, Helsingborg, Aarhus, Ahus, Halmstadt, Fredericia, Immingham, Felixtowe, Teesport. Stale rozbudowywany terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Jako jedyny w Polsce port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Jest też jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative. Oznacza to, że kontenery eksportowe nie muszą przechodzić dalszej inspekcji w USA. Bardzo ważnym osiągnięciem jest wprowadzenie systemu Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera znacznie skrócono i trwa on zazwyczaj kilkanaście minut, a w najbardziej skomplikowanych przypadkach maksymalnie do 4 godzin.