W kongresie, który odbył się 5 listopada br. w Warszawie, wzięło udział 800 osób. Dyskutowano m.in. na temat rozwoju Grupy PKP, zależności rozwoju regionów od transportu, konkurencyjności na rynku przewozów pasażerskich, innowacyjnego taboru kolejowego oraz stawek dostępu do infrastruktury. Kongres został zorganizowany pod patronatem honorowym Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Podczas debaty na temat zarządzania Grupą PKP Podsekretarz Stanu w MTBiGM Andrzej Massel stwierdził, że celem działań w infrastrukturze kolejowej jest osiągnięcie jak najlepszych efektów mierzonych maksymalną prędkością pociągów na określonych miejscach sieci czy średnią prędkością pociągów na poszczególnych odcinkach. Przez wiele lat efekty były widoczne na części linii korytarzowych. Obecnie dzięki inwestycjom rewitalizacyjnym dotyczą dużej części sieci kolejowej. Pozytywne efekty będą odczuwane przez pasażerów, także podczas najbliższej zmiany rozkładu jazdy w grudniu br. – dodał wiceminister Andrzej Massel.
W debacie poświęconej optymalizacji kosztów i procesu utrzymania infrastruktury kolejowej PKP PLK wzięli udział przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego - p. Marita Szustak - wiceprezes IGTL, przewodnicząca sekcji Budownictwa Kolejowego, p. Tomasz Sweklej - członek zarządu IGTL.
Fot. Otwarcie Kongresu Kolejowego - Prezes Zarządu PKP PLK SA Remigiusz Paszkiewicz
Teza Czy grupa PKP może stać się sprawnie zarządzaną korporacją?
Minister Nowak – już jest, patrz wyniki prywatyzacji PKP Cargo
Fot. Wystąpienie wprowadzające Minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak
Część pierwsza
Kolej wielki projekt dla polityków w nowej prespektywie budżetu Unii Europejskiej
Debata: Finansowanie Rozwoju Grupy PKP
Fot. Uczestnicy debaty Jakub Karnowski Prezes PKP SA, Janusz Jankowiak Głowny ekonomista Polskiej Rady Biznesu
Debata Zmienianie zarzadzania Grupą PKP: prywatyzacja, restrukturyzacja, optymalizacja - to hasła czy fakt
Fot. Uczestnicy debaty: Wojciech Szwankowski, Maciej Grelowski, Łukasz Boroń, Małgorzata Wiśniewska, Andrzej Massel, Leszek Miętek
Cześć druga
Jak zmienia się polski rynek przewozów kolejowych. Jak zmieni się poska sieć kolejowa i jej zarządca
Fot. Wystapienie wprowadzające Prezes UTK Krzusztof Dyl
Debata Jak rozwój polskich regionów zależy od zmian systemowych w polskim transporcie
Fot. Uczestnicy debaty: Adam Zdziebło, przedstawiciel Marszałka woj. łódzkiego, Janusz Malinowski ,Bogusław Kowalski, Ryszard Kuć
Fot. Efekt synergii w projektach realizowanych ze środków UE
fot. Trasy po których pojedzie Pendolino
Debata: Czy można skutecznie przeprowadzić optymalizację polskiej sieci kolejowej?
Fot. Uczestnicy debaty: Maciej Grelowski, czł. Zarządu PKP PLK, Andrzej Sadowski
Debata: Optymalizacja kosztów i procesu utrzymania infrastruktury kolejowej PKP PLK
Fot. Uczestniczący w debacie członkowie IGTL Marita Szustak i Tomasz Sweklej
Fot. Wszyscy uczestnicy debaty: Zbigniew Marzec, Czesław Rosa, Jacek Osiński, Józefa Majerczak, Przedstawiciel Tines SA, Marita Szustak, Tomasz Sweklej
Fot. Goście Kongresu - trzej byli ministrowie odpowiedzialni za transport kolejowy: Wielądek, Gołaszewski, Kamiński
Fot. Nagrodzeni w Konkursie Człowiek Roku – Przyjaciel Kolei
Fot. Człowiek Roku Transportu Szynowego – laureaci: K. Dyl, J. Pawluk
Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci dr A. Gołaszewski
Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci Instytut Kolejnictwa
Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci Miedzynarodowe Targi Gdańskie
Fot. Kolejarz Roku laureaci