III KONGRES KOLEJOWY - fotorelacja

W kongresie, który odbył się 5 listopada br. w Warszawie, wzięło udział 800 osób. Dyskutowano m.in. na temat rozwoju Grupy PKP, zależności rozwoju regionów od transportu, konkurencyjności na rynku przewozów pasażerskich, innowacyjnego taboru kolejowego oraz stawek dostępu do infrastruktury. Kongres został zorganizowany pod patronatem honorowym Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Podczas debaty na temat zarządzania Grupą PKP Podsekretarz Stanu w MTBiGM Andrzej Massel stwierdził, że celem działań w infrastrukturze kolejowej jest osiągnięcie jak najlepszych efektów mierzonych maksymalną prędkością pociągów na określonych miejscach sieci czy średnią prędkością pociągów na poszczególnych odcinkach. Przez wiele lat efekty były widoczne na części linii korytarzowych. Obecnie dzięki inwestycjom rewitalizacyjnym dotyczą dużej części sieci kolejowej. Pozytywne efekty będą odczuwane przez pasażerów, także podczas najbliższej zmiany rozkładu jazdy w grudniu br. – dodał wiceminister Andrzej Massel. 

W debacie poświęconej optymalizacji kosztów i procesu utrzymania infrastruktury kolejowej PKP PLK wzięli udział przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego - p. Marita Szustak - wiceprezes IGTL, przewodnicząca sekcji Budownictwa Kolejowego, p. Tomasz Sweklej - członek zarządu IGTL.

 

Fot. Otwarcie Kongresu  Kolejowego -  Prezes Zarządu PKP PLK  SA Remigiusz Paszkiewicz

 

Teza Czy grupa PKP może stać się sprawnie zarządzaną korporacją?

Minister Nowak – już jest, patrz wyniki prywatyzacji PKP Cargo

Fot. Wystąpienie wprowadzające Minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak

Część pierwsza  

Kolej wielki projekt dla polityków w nowej prespektywie budżetu Unii Europejskiej

Debata: Finansowanie  Rozwoju Grupy PKP

Fot. Uczestnicy debaty  Jakub Karnowski  Prezes PKP SA,  Janusz Jankowiak Głowny ekonomista Polskiej Rady Biznesu

Debata Zmienianie zarzadzania Grupą PKP: prywatyzacja, restrukturyzacja, optymalizacja -  to hasła czy fakt

Fot. Uczestnicy debaty:  Wojciech Szwankowski, Maciej Grelowski, Łukasz Boroń,  Małgorzata Wiśniewska, Andrzej Massel, Leszek Miętek

Cześć druga

Jak zmienia się polski rynek przewozów kolejowych. Jak zmieni się poska sieć kolejowa i jej zarządca

Fot. Wystapienie wprowadzające Prezes UTK Krzusztof Dyl

Debata Jak rozwój polskich regionów zależy od zmian systemowych w polskim transporcie

Fot. Uczestnicy debaty:  Adam Zdziebło, przedstawiciel Marszałka  woj. łódzkiego, Janusz Malinowski ,Bogusław Kowalski, Ryszard Kuć

Fot. Efekt synergii w projektach realizowanych  ze środków UE

fot. Trasy po których pojedzie Pendolino

Debata:  Czy można skutecznie przeprowadzić optymalizację polskiej sieci kolejowej?

 

Fot. Uczestnicy debaty: Maciej Grelowski,  czł. Zarządu PKP PLK, Andrzej Sadowski

Debata: Optymalizacja kosztów i procesu utrzymania infrastruktury kolejowej PKP PLK

Fot. Uczestniczący w debacie członkowie IGTL Marita Szustak i Tomasz Sweklej

Fot. Wszyscy uczestnicy debaty: Zbigniew Marzec, Czesław Rosa,  Jacek Osiński, Józefa Majerczak, Przedstawiciel Tines SA, Marita Szustak, Tomasz Sweklej

Fot. Goście Kongresu - trzej byli ministrowie odpowiedzialni za transport kolejowy: Wielądek, Gołaszewski, Kamiński

Fot. Nagrodzeni w Konkursie Człowiek Roku – Przyjaciel Kolei

Fot. Człowiek Roku Transportu Szynowego – laureaci:  K. Dyl,  J. Pawluk 

Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci dr A. Gołaszewski

Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci Instytut Kolejnictwa

Fot. Przyjaciel Kolei – laureaci Miedzynarodowe Targi Gdańskie

Fot. Kolejarz Roku laureaci 

ZOBACZ GALERIĘ